logo
logo
creatieve
partner in beeld
To blog or not to blog...

Als je iets boeiends te vertellen hebt over je vak, over ontwikkelingen, trends, gadgets, of welke andere wetenswaardigheden dan ook én je houdt van schrijven, dan is een blog op je website wellicht iets voor jou.

Natuurlijk, je expertise staat ook in de teksten op je site, maar er is een grens aan wat je daar vertelt. De informatie op je website moet immers leesbaar en toegankelijk zijn en dan maak je keuzes. Niet al je kennis komt terug en dat is prima.

Toch kan specifieke informatie die niet in je webteksten staat voor sommige klanten nèt de reden zijn om met jou in zee te gaan. Hele verse informatie bijvoorbeeld over recente ontwikkelingen of sterk gedetailleerde informatie. En dan is een blog bijzonder handig.

Een blog onderstreept je expertise. En voor potentiële klanten die moeten beslissen wie ze voor een opdracht inhuren is het nooit verkeerd als zij kunnen zien hoe gedegen je kennis is.

Voor wie nu denkt: Een blog? Dat is zó 2007! Wie moet dat allemaal lezen? heb ik één woord: vindbaarheid.

Zelfs al zou helemaal niemand je blog lezen, dan is het altijd nog interessant voor zoekmachines. Hun ‘spiders’ struinen voortdurend het internet af op zoek naar informatie die voor zoekmachines relevant is bij het indexeren (bepalen van de ‘belangrijkheid’) van websites.

En één van de dingen die ze lekker vinden, is ‘nieuwe content’. Met een blog zorg je daarvoor. Mits je het bijhoudt natuurlijk.

Maar dat is niet het enige. Omdat je in een blog schrijft over andere dingen dan op de rest van de site te vinden zijn, betekent het dat je op méér vindbaar wordt. Met andere woorden: als mensen zoeken naar termen die in je gewone webteksten niet voorkomen, maar waarover je in je weblog wél schrijft, dan komen die mensen óók op je website terecht.

En dat levert weer bezoekers op en daar kun je zomaar klanten aan overhouden. Trouwens, ook ‘traffic’ vinden zoekmachines lekker.

Dit alles geldt echter overigens alléén wanneer je blog onderdeel uitmaakt van je website. Heb je een website én onderhoudt je ergens anders op het web een aparte blog, dan staan ze technisch gezien op verschillende locaties en profiteert je website niet op dezelfde manier.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat wanneer je iets te vertellen hebt, je dat overal kunt doen. Maar wil je optimaal profiteren van je woorden, kies dan voor een blog dat op je website geïntegreerd is.

« terug  |   deel dit artikel op: deel dit artikel op twitter deel dit artikel op facebook deel dit artikel op linkedin w

It is a pleasure to deliberatly mix together objects of two and three dimensions, surface and spatial relationships and to make fun of gravity.

M.C. Escher

Portfolio

  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • logo klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant
  • website klant